DIGIONE

بروز ترین اخبار تکنولوژی

DIGIONE

بروز ترین اخبار تکنولوژی

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

نویسندگان

۷ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

ویندوز سی ساله شد؛‌ تاریخچه‌ی تصویری سیستم عامل مایکروسافت

سی سال پیش، انقلابی در صنعت رایانه‌های شخصی به‌وجود آمد. شرکت مایکروسافت که تا آن زمان سیستم عاملی بر مبنای دستورات متنی (Command-based) داشت، پای‌اش را فراتر از MS-DOS گذاشت و ویندوز را عرضه کرد. ویندوز برای اولین بار دیروز (بیست‌ام نوامبر) و در سال 1985 میلادی عرضه شد. یعنی دیروز تولد سی سالگی ویندوز بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۴ ، ۱۴:۲۳
digione .
لپتاپ قدیمی‌تان را به‌سادگی به یک کروم‌بوک تبدیل کنید

با لپتاپ‌ قدیمی خود چه می‌کنید؟ اعصاب‌تان از کندی زیاد موقع بالا آمدن خورد می‌شود؟ عطایش را به لقایش می‌بخشید؟ اگر از یک متخصص راه‌حل بخواهید، به‌احتمال زیاد یکی از توزیع‌های سبُک لینوکس را جلوی پای‌تان می‌گذارد که البته گزینه‌ی بسیار خوبی هم هست. ولی وقتی سال‌ها پنجره‌های مایکروسافت را باز و بسته کرده باشید و دنیای پرعظمت لینوکس هم خارج از حوصله‌تان باشد، آن‌موقع چه باید کرد؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آبان ۹۴ ، ۰۸:۰۶
digione .
هوش مصنوعی جدید مایکروسافت احساسات انسانی را تشخیص می‌دهد

مایکروسافت پلت‌فرم جدیدی طراحی کرده که می‌تواند احساسات مختلف انسان را تشخیص دهد.

مایکروسافت نتیجه‌ی سال‌‌ها تجربه‌اش در یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی را در این ابزار پیشرفته و پیچیده به ثمر رسانده است.

مایکروسافت یک ابزار جدید رونمایی کرده که می‌تواند تصاویر را آنالیز کند و احساسات انسانی را تشخیص دهد. به عنوان مثال، تصور کنید که در یک سینما نشسته‌اید و دوربینی به سمت مخاطبان تنظیم شده و شما فیلم‌برداری می‌کند. Ryan Galgon، مدیر پروژه‌های تحقیقاتی مایکروسافت می‌گوید، دوربینی مجهز به این تکنولوژی می‌تواند به تهیه‌کنندگانِ فیلم نشان دهد که چه تعداد مردم در چه صحنه‌هایی از فیلم واکنش‌هایی مثل غمگینی و شگفت‌زدگی را از خود نشان می‌دهند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آبان ۹۴ ، ۰۸:۰۳
digione .