DIGIONE

بروز ترین اخبار تکنولوژی

DIGIONE

بروز ترین اخبار تکنولوژی

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

نویسندگان

نبرد گوگل و آمازون

پنجشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۴، ۰۵:۳۸ ب.ظ
تقابل گوگل با آمازون؛ خریداران، کجا به‌دنبال کالای خود می‌گردند؟

۴۴ درصد از پاسخ‌دهندگان به تحقیقی که روی دو هزار مصرف‌کننده‌ی آمریکایی صورت گرفته، گفته‌اند هر موقع می‌خواهند چیزی بخرند ابتدا آن را در آمازون جست‌وجو می‌کنند. در مقابل ۳۴ درصد هم اول به سراغ جست‌وجو در گوگل، بینگ و یاهو می‌روند. البته ۲۱ درصد هم گفته‌اند از همان آغاز به وب‌سایت خرده‌فروشی مورد نظرشان مراجعه می‌کنند. به‌نظر می‌رسد رقابتی سخت بین موتورهای جست‌و‌جو و آمازون شکل گرفته است...برای این‌که دید بهتری به‌دست آورید بد نیست بدانید تحقیق مشابهی در سال ۲۰۱۳ انجام شده بود. در آن تحقیق آمار به‌صورت ۳۰ درصد به ۱۳ درصد به نفع آمازون بوده. البته در پژوهش آن سال، آمازون تنها با گوگل قیاس شده؛ حال آن‌که مورد اخیر، آمازون را در برابر مجموع جست‌وجوگرها بررسی کرده‌اند. در واقع به نظر می‌رسد حوزه‌ی تحت نفوذ آمازون، با سرعت رشد این شرکت همگام بوده.

گوگل و آمازوندر نمودار سمت چپ تنها گوگل با آمازون مورد پرسش قرار گرفته‌اند.

در نمودار سمت راست، یاهو و بینگ هم به قسمت موتورهای جست‌وجو اضافه شده‌اند.

‌‌‌‌

مقایسه‌ی این آمارها و این حقیقت که گوگل به‌تنهایی حدود ۶۵ درصد از جست‌وجوهای اینترنتی در آمریکا را به خود اختصاص داده نشان می‌دهد موتورهای جست‌وجو تلاش بیشتری برای تصاحب سهم آمازون کرده‌اند تا بالعکس.

‌‌‌  ‌‌

اپ‌ها در برابر وبِ موبایل

یکی دیگر از مسایل نگران‌کننده برای گوگل، پژوهشی است که مشخص می‌کند آمازون بالغ بر ۵۰ درصد از رشد ترافیکش را به اپلیکیشن خود مدیون است. با این حال کماکان مجموع ترافیک مرورگری وب دو برابر اپلیکیشن این شرکت است و هنوز رشدی ۱٫۲ برابر سریع‌تر از آن دارد.

‌‌  ‌‌

مقایسه‌ی شاخص SSS

شاخص Same Store Sales یا همان SSS، یک اصطلاح اقتصادی است که به اختلاف درآمد حاصله از فروش یک زنجیره از یک خرده‌فروشی، در بازه‌ی زمانی مشخص (عموما سالانه) می‌پردازد.

آمازون

شاخص SSS آمازون در ماه سپتامبر تا ۱۹٫۲ درصد بالا رفت اما در کل این دوازده ماه، در مقایسه با عدد ۲۴٫۷ درصدی ماه قبل (آگوست)، کاهش نشان می‌دهد.

این در حالی است که SSS گوگل برای ماه سپتامبر ۴۶٫۱درصد رشد به خود دیده. این موضوع تا حد زیادی از Conversion Rate بالای گوگل ناشی می‌شود. این معیار بیانگر این است که چه تعداد از کاربران سایت نسبت به خرید اقدام کرده‌اند.

آمازون و گوگل

البته ارقام گوگل تنها حاصل از تبلیغات نمایش داده شده است و همه جست‌وجوهای انجام گرفته را شامل نمی‌شود؛ با این حال به‌خوبی معلوم است تلاش‌های گوگل علیه آمازون به‌آرامی تغییر رفتار مصرف‌کنندگان را در پی داشته.

البته هردو سوی این ماجرا، به سعی خود در تصاحب سهم بیشتر ادامه خواهند داد؛ اما حقیقتا پیش‌بینی این‌که مصرف‌کنندگان در آینده به کدام‌یک گرایش خواهند یافت کار ساده‌ای نیست و نمی‌توان تنها با تکیه بر چند تحقیق و گزارش نتیجه‌ی کلی گرفت.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۲۸
digione .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی